24 september 2007

Goodbye

Nog een paar uur voordat mijn trip naar New York er alweer opzit. Gg is net naar haar eerste karate-les gegaan, dus van haar heb ik al afscheid genomen. Heb ook een laatste rondje met Roger gemaakt. Rest me straks nog een knuffel met drie katten en een wandeling vol bepakking richting metro. Wat volgt is iets waar ik liever niet aan denk. Ten eerste omdat ik ik niet van vliegvelden hou, en tweede omdat ik niet kan slapen in vliegtuigen al zal ik het opnieuw proberen.
New York was andermaal lief voor me. Ik heb de afgelopen dagen nog genoten van een volledig optreden van Debbe Dalton (zie eerdere aflevering), heb van het zonnetje genoten in Thompkins Park, op Washington Square en in mijn favoriete parkje onder de Manhattan Bridge aan Brooklyn-zijde. Ik heb de nieuwe Brad Pitt-film 'The Assasssination of Jesse James by the Coward Robert Ford' gekeken die ik erg goed te pruimen vind (behalve Pitt is het smullen van de cast, met muziek en een klein rolletje van Nick Cave als bar-troubadour!). Ik heb heerlijk gegeten op terrasjes, heel gezellig geluncht met Gg in het Mud Cafe (9th street tussen Av. 1 en 2 - fantastische koffie daar!!) en met veel plezier 's avonds laat zittend op de traptredes de levendigheid van Union Square tot me genomen. Ik heb rondgedwaald door de Meatpacking District, the Village, East Village, Lower Eastside, Little Italy, Soho, Tribeca, maar ook door de Manhattan Valley, Upper West Side en Spanish Harlem, East Harlem en Harlem zelf.
NYC blijft een moordstad, of een stad om voor te moorden.
Ik kom dus wel weer terug. De vraag is wel of dat ook naar dit huis in 118th street zal zijn, nu heel onzeker is of Gg hier nog wel een jaar zal zitten. Het hangt van een paar dingen af, wat ik hier niet allemaal wil uitleggen. Maar Gg vroeg me vanochtend te hopen, wensen en geloven dat het er in zit. So, that's what I am going to do. Voor nu: dag huis!

Geen opmerkingen: